söndag 8 mars 2009

Nytt golv

Under eftermiddagen fick jag ett ryck. Bestämde mig för att göra mig av med det blötta (slitna och svår skötta) "konstgräset". Begav mig och köpte trätrall i Jacaranda, Var lite mekigt att få hem det på bussen men gick. Att lägga in den var inga problem. Fick såga lite i två av trallarna men annars passad det som handen i handsken. Jag passade samtidigt på att röja bland krukorna och upp balkongmöblerna från källaren. Den gamla silvereken från vinterplanteringen fick tills vidare nytt liv i en kruka på bordet. Det är ju synd att slänga den bara för den är "last season". Får helt enkelt hoppas på att den löser problemet själv genom att ha den goda smaken att dö.

Röjningen bland krukorna avslöjade att pionen lever och har börjat komma upp så försiktigt, hoppas den kommer att blomma i år.

Pioner på väg upp!

Innan

Under

Efter

Balkongmöblerna på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar